London is calling …

Klockan är snart 3, jag vaknade och nu sitter jag en stund framför dataskärmen med hoppet att känna att kroppen vill somna om. Just nu skriker benen ”träningsvärk” och kan inte annat än att ändå tycka och finna någon slags glädje i att det betyder att det finns trots allt muskler där inne =)

Klockan 8 denna morgon är det dags igen och mitt mål är 3-4 ggr i veckan  Lyckas jag med det i minst 3 månader skall jag ge mig själv någon ”present” för då har jag gjort något jag inte har sedan 5 år tillbaka.

Hur svårt kan det vara egentligen och hur ointelligent är man när man skyller på tidsbristen för att en stund efter denna tanke sitta på sociala medier? Jobb iofs men inte bara så gissar att det är dags att prioritera något som jag har velat men inte gjort och det är ju handling som räknas dessvärre när det gäller träning, svårt att nå någon slags resultat med bara tankens kraft oavsett hur viktig tankarna vi signalerar må än vara.

Det ser ut som att det blir London för Nicole och mig runt 20/9. Som jag har nämnt så kommer märket Juicy Couture till butiken inom en månad. Även om jag som en trogen kund gällande myskläderna från Juicy vet att det är en fantastisk kvalité i dem, just därför jag vill köpa in dessa till butiken & webshopen så är det ändå viktigt att se de olika modellerna, se färgerna live och prova de andra kläderna som inte är overallen.

Showrummet ligger i London så gör en liten uppoffring och åker dit för att göra ett inköp live så som det alltid bör vara. Nicole fyller 13 år den 11/9 så i födelsedagspresent  får hon följa med sin mamma till denna fantastiska stad som vi har turen att ha ”nära oss”.

Jag har så svårt för att åka utan min lilla så har redan nämnt om att hon får följa med om hon godkänner det som födelsedagspresent. Log när hon kom fram till mig för att viska i mitt öra ”jag godkänner mamma för jag vet att du ändå inte kan låta bli att ge mig ett paket”…. Hon har så rätt så =)

london

Fick några tips från er läsare på hotel och även en vän tipsade om ett som ägs av en fd rockartist men när min dotter gick in och tittade på bilderna var det ”tummen ned” på sist nämnda. Hon gillar ”vanliga moderna hotel” vilket kan vara lite svårt att finna till ett bra pris.

Vi gick in på booking och för 4 nätter fanns mängder med hotel för ca 15-25.000:-.  Hur många har råd med sådana övernattningar? Helt plötsligt hade jag önskat vinna på lotto (omöjligt dock då jag ej spelar) istället för att googla vidare på sida 20 på booking där prisklassen var mer ”normal” och standarden ”därefter”.

Det tråkiga med denna storstad är just hotel standarden kan jag tycka.

Minns när jag jobbade som gymnasielärare och en kollega/väninna och jag fick för oss att kolla vad flyget skulle kosta. Vi skrattade då en tur och retur med Ryanair skulle gå på 80:- per person för att hamna på en total på ca 300:- med skatter och avgifter. Vi trodde att det var någon ”dold kamera” skämt där man testade intelligentnivån på blondiner men så satte vi på det där flyget på väg mot London för det priset och förvånade att flyget hade en kapten och flygvärdinnor.

När vi dock kom fram så var det hotellet som en kollega på skolan tipsat oss om allt annat än ett hotel och det kändes inte ens som en enklare bed & breakfast. Vi trodde att vi hade hamnat på ett smutsigt och dåligt härbärge men då vi ej hade budgeten för att byta så gällde det att inte vara ”kinkig”.

Vi var dock ute på stan redan vid 5 på morgonen den helgen och det vi sparade på hotelkostnader gjorde vi åt på att inta 2-3 frukostar i väntan på att allt öppnade =)

Nu skall vi allt undvika samma misstag/otur men ju mindre bra hotellet är desto mer kommer vi att hålla oss därifrån och se mer av staden som jag sa till Nicole som skrattade då minnet av vår NY resa förra februari är fortfarande färsk. Hon älskade nämligen så mycket vårt hotel ”The Warwick hotel” att hon helst ville ligga i badkaret och njuta än att se på sevärdheter … Fifth Avenue var enough för henne vilket hon ångrade snabbt sedan.

Jag har varit i London 3-4 ggr men är ingen kännare av staden så har du tips om vad jag kan göra med en då 13 årig tjej så får du gärna tipsa.

Nu skall jag försöka resa mig från soffan (musklerna brinner =) för att sova de sista timmarna innan en ny dag väntar <3

Buonanotte <3

One thought on “London is calling …

1. Det brukar finnas lägenhetshotell runt hyde park (i stadsdelen Bayswater) för 1000 – 1500 per natt av varierande standard.
    Madame Tussauds gillade ungdomarna som jag var där med (14-15 år var de då) och likaså Camden Market. Sen har ju london bra shopping oxå och vi var en gång och tog en drink på en av de restauranger som Gordon Ramsay äger och maten ska tydligen vara nåt alldeles extra där men tänk på att boka bord innan om ni går dit.