Första dagen på Rhodos …

Inatt (natten mellan söndag-måndag) vid 3 tiden gick My, Sara och jag upp för att åka mot Landvetter och därifrån ta flyget till Rhodos för en skön semestervecka.

Resan gick smidigt och även om jag sov bara en liten stund på planet så har jag orkat hålla mig mer eller mindre vaken under dagen.

När vi väl kom fram till hotellet upptäckte jag med stor fasa att min dator var borta. Förstår ni ”stressen”? Jag har en del ”hemlighets stämplad material” på den =) och då jag jobbar med den dagligen så fick jag lite smått ”panik”…

Fick studera bilden jag la ut på instagram för att där konstatera att jag hade den under armen, vilket även innebar att jag hade helt enkelt glömt den på bussen då jag pratade i telefon när jag steg av. Att göra många saker samtidigt är inte alltid en fördel.

Som tur är ringde jag och datorn återvände till mig vid 19 tiden ikväll så det är med glädje jag kan uppdatera bloggen ikväll. Min lilla älskade Mac … Bara materiella ting men ändå …

Efter att ha konstaterad att den var hittad lämnade vi våra resväskor på rummet och gick till en av områdena med solstolar. Vi tog en latte och njöt av den behagliga värmen och lugnet kring oss … Självklart kan det hända att jag somnade till lite =)
Konstaterade snabbt att solen tog ordentligt trots att det inte var en jobbig värme. Vi gick ner till stranden för att inse att pool området var mycket trevligare då de hade inte börjat fixa den ännu … Säsongen börjar först nästa vecka hörde vi lite ”skvaller” om.

Ljudet från vågorna är dock musik för öronen så kanske att vi ändå lägger oss där ett par timmar, bara för den sakens skull eller så ligger vi vid poolen och söker det ljudet på Spotify =)
Har efter bara några timmar en tråkig bikini linje men det är nackdelen med att inte vilja/kunna sola topless … Vi gick till rummen vid 1630 för att byta om till träningskläder för vi hade redan tidigare bestämt oss för att träna dagligen.

Hotellets gym ligger i själva Spa avdelningen och med en vacker och rofylld utsikt.
Jag körde 6 olika maskiner men då det var rätt så mycket folk vid den tiden bestämde vi snabbt att vår träning får ske vid 7.30 på morgonen. Skönt när man har bestämt =)

Efter en dusch och ombyte blev det middag, en liten runda på 400 meter och så fann vi våning 11 där en underbar pool area finns tillgänglig även här med bar och frukost/lunch servering. Sommar kläder på dagen men på kvällen blir det kyligare. Glad att jag hade på mig den nya skinnjackan från Tigha som du finner HÄR.DSC_0559DSC_0558Gissa vem som drack vad? =)DSC_0561
Svar: caffelatten tillhör den yngsta och den äldsta i sällskapet …

Det tar väldigt lång tid att ladda upp bilder så jag kan inte visa allt jag hade tänkt för nu är snart klockan redan 1 och 7.30 väntar gymmet … Visar mer imorgon <3

Godnatt …

4 thoughts on “Första dagen på Rhodos …

1. Hej

Vad härligt det ser ut att vara…Känner Greklands strålarna genombilderna…Oj, oj vilken tur att din dator kom tillbka till dej..Tack för att du delar med dej av resan
    Jag önskar dej en fin och underbar semester
    Kram Nettan

2. Ser helt underbart ut. Men vet du, jag tycker att du ska ta semester nu och sen när du kommer hem kan du visa ett urval av alla dina bilder. Om inte vi bloggläsare kan vänta en vecka på uppdatering, har vi nog problem