It´s about details …

Då Jessica skulle fixa håret redan kl. 8 idag på Familjen Sandwall tog vi ett tidigt möte på Kafé Orion för att skriva ner de beställningar som redan har hunnit komma via mail och för att planera vem som skall göra vad idag.

Tillsammans gick vi för sista gången in i gamla butiken Greta&Anna som nu är tom. Vår gamla kassadisk har Martin hämtat, tagit bort de gamla dörrarna som gjorde kassadisken till var den var och som nu skall bli vad den skall bli =) Som alltid “it´s about details” och det är viktigt att man själv gillar de detaljerna som skall ge den där lilla extra känslan för som en favorit citat lyder “the difference between extraordinary and ordinary is the little word extra” och precis så är det i livet oavsett om man skall bjuda ut på en dejt eller fixa en butik.

Detaljer som skall ge den lilla extra känslan och viktigt är att man är medveten att det man själv gillar behöver inte gillas av andra men det vet vi redan eller hur? Är vi plus 1 år så finns redan vissa lektioner … När vi var små grät vi åt att så var fallet, som vuxna tar vi antingen åt oss eller inte bryr oss då vi vet att det är så det fungerar och då vi är starka i oss själva och i vårt tyckande.
DSC_0255
Lite morgontrött =)
DSC_0256
När Jessica gick till salongen för att fixa håret gick jag till tryckeriet Just Nu för att hämta våra nya visitkort och jag tror att Jasmina log lite åt mig då jag såg ut som ett litet barn som skall öppna en Julklapp …
DSC_0260

Kom nämligen på att Jessica vill gärna berätta om praktiska detaljer och gläds när elen är fixad eller andra saker som jag kanske redan tycker skall fungera medan jag själv gläds mer åt dessa små saker som visitkort som speglar den känslan jag var ute efter eller presentkort med samma tema. Lite mindre praktisk är jag men så är jag även den som tycker att en dator kan vara “dum” när den inte fungerar istället för att rannsaka mina egna kunskaper i IT branschen.

Lättare att skaffa syndabock än att hålla på med introspektion…

Startar därför denna dag med ett leende för den känslan visitkorten och presentkorten innehåller och som har den röda tråden som kommer att utgöra butiken. Just därför kan jag inte blogga ut några bilder på dem men snart skall jag allt avslöja lite …

Tänkte avslutningsvis på detta inlägg tipsa om att du kan finna denna outfit från märket Love Forever genom att enkelt klicka in dig HÄR på Johannas blog. Imorgon åker Jessica och jag till Formex mässan i Stockholm och då skall vi självklart titta på alla mina vackra väninnor som skall gå modevisning för detta svenska märke som har gått från klarhet till klarhet för varje säsong. Att Terece som äger och driver företaget är en fantastisk kvinna med ett stort hjärta gör inte saken sämre <3
DSC_0248-720x1434

Nu … jobb! <3

 

3 thoughts on “It´s about details …

  1. Love Forever känns ju lite beigt i jämförelse m era “unika” märken, går ju att köpa i var och varannan butik. Risken är ju att ni inte är så unika länge till om ni kompromissar med sortimentet.

    1. Det handlar som alltid att plocka ut de man tycker är godbitarna och jag lovar att du kommer att tycka att vissa plagg som en av mina favoritklänningarna är helt fantastiskt. Just den klänningen är helt underbar och skapade succé när jag hade på mig den i somras i Italien =)
      Att blanda unik och kommersiellt är bra … =)
      Kram

  2. Håller med Stina, lite beigt med Love Forever.. finns ju massor av bra udda märken som skulle kunna känneteckna just er fina butik. I min butik så är ledordet just udda, dvs märken som inte hänger i var o varannan butik. Tänk ordinary – extraordinary…

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *