Mysiga uteserveringar i Side …

Med tanke på att jag vaknade lite tidigare tänkte jag visa några bilder från Gamla Stan i Side då Nicole och jag var där igår kväll. Vi tog en taxi vid 17 och strosade runt i 4 timmar …

Den mest besökta ”gatan” handlar bara om kopior och vad jag tycker om det har jag redan skrivit om …DSC_0048
Jag köpte en Frozen t-shirt till mitt systerdotter som bara älskar henne och allt som har med henne att göra och så skall jag självklart leta efter något till min systerson också <3 Det är sååå otroligt gulligt när Matilde sjunger till Frozen på italienska <3 och Julen i år skall firas just med dem i Bologna.

Den här fantastiska matt butiken kunde jag inte annat än att fota. Hur vacker som helst!!!
Vi gick sedan till den andra parallellgatan och jag blev helt förtjust av de mysiga och roliga uteserveringar som låg på rad … Helt plötsligt var det knappast några turister och kopiorna försvann för att göra plats av restauranger, barer och en fantastisk utskilt.

Här en liten bildkavalkad.
Att låtsas ha kunder för att locka fler är något de har tagit till sig här =)
Några lite mer hippie barer som en kontrast till de som lockade fram till en romantisk middag …
Vi lämnade min favorit ”gata” till något man ofta har sett på sociala medier från de som har varit här på Side …

Vet dock ej vad jag tycker men kortet tog jag (som många andra före & efter mig) och inget köptes =)

Personalen pratar svenska och påsarna är de från Ullared … Väldigt turistigt och ännu mindre äkta men gissar att man skall se detta med den berömda ”glimten i ögat” som jag annars tycker att man skall plocka fram.
Det här är vad jag mer vill och associerar en gammal stadsdel med och hade jag åkt i vuxet sällskap hade jag njutit av landets historia och gått på utflykter där den berättas …

Kanske inget man trodde att man skulle gilla när man själv var i 12 års åldern men idag älskar jag att historia och läste även lite av ämnet som fristående kurs på universitet.

Nicole var dock inte alls intresserad när jag försökte göra gamla stenar till något levande och intressant =) så jag la ner projektet. En dag kanske hon vill åka tillbaka hit och det gamla blir det som lockar …
Istället för en av de mysiga restaurangerna med vacker utsikt lockades Nicole och jag in i ett enklare kebab ställe av doften som kom därifrån. Våra sinnen ljög inte, det var så mumsigt som det bara kunde bli.

Vid 21 var vi tillbaka på hotellet, Nicole tog ett kvällsbad  och så gick vi och la oss i våra sängar med AC: n på då det är verkligen varmt …

Nu har lillan börjat röra sig här bredvid mig så det är snart dags för frukost!

One thought on “Mysiga uteserveringar i Side …

1. Hej

Tack för alla fina bilder och skoj att du visar hur det ser ut…Mysiga restauranger vid vattnet. Jag har inte varit i Side…Men på 90-talet var jag i Antalya och Kemer…Ja du det där med kopior av väskor osv det gillar jag inte…

Ha en fortsatt fin solig semester