Vaknade strax efter 5 lite på grund av att det är den tiden jag brukar gå upp och lite på grund av att jag har en katt som gärna påminner mig att det är dags att gå upp (det där med lördagar och söndagar förstår hon inte) genom att vara sådär jobbig som katter kan vara tidigt på morgonen.
Tog upp min mobil och läste lite nyheter för att sedan komma in på en helt annan typ av nyhet.
De flesta av oss gillar att ha och tända doftljus i hemmet. Voluspa är både vackra och doftar ljuvligt och sedan har jag en egen favorit som kommer från Australien och heter Damselfly. När jag hade dessa så var det alltid besökare som undrade vad det var som doftade så gott.
Ljuvliga dofter och doftljus med antingen en kaxig text eller en mer söt och romantisk sådan som denna jag hade med de orden jag alltid sa och fortfarande säger till Nicole.
Det där med doftljus och texter verkar dock inte Damselfly vara unika om då Gwyneth Paltrows webbshop Goop har slutsålt på DETTA doftljus.
Är det en ny nivå på det där med att vara personlig? Jag måste erkänna att jag kanske är lite för gammal men NEJ, jag vill inte ha ett doftljus i mitt hem som doftar som Gwyneth vagina eller min egna för all del.
Verkar dock finnas de som köper det för humorn eller av någon annan för mig oförklarlig anledning. Till de som undrar så innehåller doftljuset dessa ingredienser och nöjer mig personligen med den informationen.
Ett smart PR trick oavsett vad man tycker men jag fortsätter att köpa helt andra sådana till mitt hem …
Hoppar nog också över det ljuset Michaela, hehe! Hur kan man komma på idén undrar jag?
Det kan man allt undra =)